ممنوعیت ویپ های یکبار مصرف در انگلیس

ممنوعیت ویپ های یکبار مصرف در انگلیس

ارتباط با مشتری: دولت انگلیس اعلام نمود فروش ویپ های یک بار مصرف از ژوئن سال آینده میلادی (2025) در این کشور ممنوع می شود.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، اقدامی که با هدف مقابله با لطمه های زیست محیطی و باتوجه به افزایش سطح استفاده از این وسیله در میان خردسالان و نوجوانان صورت خواهد گرفت.
ویپ یا سیگارهای الکترونیکی در دهه گذشته در بریتانیا به سرعت رشد کرده و بگفته دولت انگلیس، تقریباً از هر ۱۰ نفر یک نفر این محصولات را خریداری و بهره می گیرد.
حامیان این محصول مدعی هستند که ویپ ها می توانند به افراد کمک کنند تا سیگار را ترک کنند اما مقامات بهداشتی نگران هستند که طرح های رنگارنگ و طعم های میوه ای آنها برای جذب خردسالان و نوجوانان طراحی شده است.
سازمان جهانی بهداشت هشدار می دهد که صنعت جهانی دخانیات انواع ترفندها را برای معتاد کردن خردسالان در سنین پایین به کار می برد.
تحقیقات مختلف و ادامه دار نشان میدهد ویپ ها و پادها برای ترک مصرف دخانیات موثر نیستند و در عوض، شواهد نگران کننده ای در مورد اثرات نامطلوب آنها بر سلامت مصرف کنندگان به دست آمده است.
بیشتر بخوانید:
دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای ممنوعیت سیگار کشیدن در مدارس ژِستی که به قیمت جان تمام می شود سونامیِ بستری خردسالان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی برمبنای یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۴ که از طرف موسسه خیریه سلامت ASH انجام شد از هر نوجوان ۱۱ تا ۱۷ ساله یک نفر گفته که اهتمام کرده از این سیگارهای الکترونیکی استفاده نماید.
در عین حال فروش سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین به افراد زیر ۱۸ سال برخلاف قانون است.
طرح ممنوعیت ویپ های یک بار مصرف در ابتدا توسط دولت محافظه کار قبلیِ انگلیس در ماه ژانویه و در کنار اقدامی برای ممنوعیت خرید سیگار توسط افراد ۱۵ ساله و کمتر ارائه شد.
دولت کارگر همین طور در نظر دارد یک لایحه کامل در رابطه با سیگار را به عنوان قسمتی از آن چه که آنرا «بزرگترین مداخله بهداشت عمومی در یک نسل» برای صیانت از جوانان از گرفتار شدن به نیکوتین نامید، ارائه کند.
به گزارش یورونیوز، «اندرو گوین»، وزیر بهداشت عمومی و پیشگیری انگلیس در این خصوص می گوید: ممنوع کردن ویپ های یک بار مصرف نه فقط از محیط زیست محافظت می کند بلکه بطور چشم گیر دسترسی به ویپ ها را برای نوجوانان می کاهد و این وسیله را از دست جوانان لطمه پذیر دور نگه می دارد.
بنابر اعلام دولت انگلیس، تقریباً ۵ میلیون ویپ یکبار مصرف در سال ۲۰۲۳ هر هفته روی زمین یا در زباله های عمومی ریخته شده است. آنها سپس در محل دفن زباله، تخلیه یا سوزانده می شوند اما به سبب باتری های لیتیومی که دارند هم خطر حریق را می افزایند و هم محیط زیست را آلوده می کنند.
در عین حال موسسه خیریه سلامت ASH خواهان تعادل در لایحه پیشنهادی تنباکو و ویپ شده است تا اطمینان حاصل شود که مقررات محدود کننده استفاده از ویپ موجب نشود افراد به سوی استفاده از تنباکو سوق پیدا کنند.



منبع:

1403/08/04
12:01:17
0.0 / 5
13
تگهای خبر: صنعت , فروش , قیمت , كارگر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
لینک دوستان ارتباط با مشتری
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری