هشتی كه گرو نه است_ ۴۷

تغییر مفاد بیمه بیکاری به مشاغل سخت و زیان آور هم کشیده می شود

تغییر مفاد بیمه بیکاری به مشاغل سخت و زیان آور هم کشیده می شود

به گزارش ارتباط با مشتری، عضو کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: تغییرات در مفاد قانونی بیمه بیکاری، به این مورد محدود نشده و به تغییرات مفاد قانونی مشاغل سخت و زیان آور هم کشیده می شود.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، در دولت سیزدهم سخن از پیشنهاد کاهش مدت زمان استفاده از بیمه بیکاری و امکان سهیم شدن کارگران در پرداخت حق بیمه بیکاری بود.
در ماده ۵ قانون بیمه بیکاری عنوان شده که حق بیمه بیکاری ۳ درصد مزد بیمه شده است که توسط کارفرما پرداخت می شود. در این اصلاحیه درخواست شده کارگران بخشی از حق بیمه بیکاری را بپردازند.
علیرضا میرغفاری، عضو کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران در رابطه با این مورد به خبرنگار مهر اظهار داشت: مسئله بیمه بیکاری در کمیسیون های زیرمجموعه هیأت دولت در دولت سیزدهم درحال بررسی بود تا تغییراتی اعمال شود.
وی اضافه کرد: سقف بیمه بیکاری از آغاز فعالیت فرد تا دوره بازنشستگی ۵ سال تعیین شده که پیشنهاد اینست به ۳ سال تقلیل یابد؛ ضمن آن که سخن از افزایش سهم کارگران در پرداخت حق بیمه بیکاری است.
این عضو شورایعالی کار خاطرنشان کرد: هم اکنون سهم کارگران از پرداخت حق بیمه ۷ درصد و سهم کارفرما ۲۰ درصد است. حق بیمه بیکاری هم ۳ درصد بوده که کارفرما می پردازد. پیشنهاد شده این سهم ۴ درصد شود و این یک درصد به سهم کارگران افزوده یا دولت بپردازد.
میرغفاری اظهار داشت: در صورت ادامه این بررسی در دولت چهاردهم باید در چارچوب لایحه در مجلس شورای اسلامی بررسی و بعد از تصویب تبدیل به قانون شود.
عضو کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با گلایه از این رویه اظهار داشت: این تغییرات در مفاد قانونی به بیمه بیکاری محدود نخواهد شد و به مسئله مشاغل سخت و زیان آور هم کشیده می شود؛ همان گونه که متأسفانه در افزایش سن بازنشستگی شاهد می باشیم.


منبع:

1403/06/11
11:19:23
0.0 / 5
160
تگهای خبر: كارگر , كارگران , مشاغل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
لینک دوستان ارتباط با مشتری
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری