حکم مهم برنامه هفتم اختیار مدیر مدرسه برای انعقاد قرارداد جهت درآمدزایی از مدرسه

حکم مهم برنامه هفتم اختیار مدیر مدرسه برای انعقاد قرارداد جهت درآمدزایی از مدرسه

به گزارش ارتباط با مشتری، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در برنامه هفتم پیشرفت کشور یک حکم گنجانده شده است که مدرسه را بعنوان یک سازمان پذیرفته و به او اجازه انعقاد قرارداد داده است تا از وقت اضافه مدرسه و کالبد آن بهره برده و درآمدها را برای خود آن مدرسه هزینه کند.


به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی بامداد امروز در «کارگاه تبیین برنامه های اجرایی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش » بر اتحاد، انسجام، همفکری، هماهنگی، همکاری، همکوشی و در یک کلمه «یکی شدن نظام تعلیم و تربیت» بعنوان رمز موفقیت تصریح کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش مرکز ثقل تحولات کشور است. اگر امروز در بخشی از کشور کاستی ای مشاهده می شود، نباید جز در آموزش و پرورش دنبال چاره بلندمدت گشت، هرچند که راهکارهای کوتاه مدت همیشه ضروری است. اگر حرکت مرکز ثقل تحولات یعنی آموزش و پرورش رو به جلو باشد، تمام اجزا و ارکان رو به جلو حرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه اگر آموزش و پرورش بخواهد به مثابه مرکز ثقل و تحول و پیشران باشد، باید از درون هماهنگ شود، منسجم و متحد باشد، افزود: در این صورت، این اتحاد درون آموزش و پرورش به یک حرکت پیشرفته در سرتاسر کشور تبدیل خواهد شد.
صحرایی با اشاره به اینکه نفع این اتحاد نه فقط به آموزش و پرورش بلکه به کل نظام اداری کشور خواهد رسید، اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش بخواهد متحد، منسجم و متفق شود باید برای خود محور پیشرفت انتخاب نماید. محور و میثاق ما «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» است. اگر تمام آموزش و پرورش حول سند مبتنی بر تحقق اهداف سند برنامه ریزی شود، حتما آن اتفاق خواهد افتاد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بعد از ۱۲ سال، نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین نوشته شد، اظهار داشت: این نقشه با نقشه پیشین تفاوت داشت؛ نخست آن که این نقشه، نقشه ملی است. این سند، سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش نیست، بلکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. اصلی ترین دلیل عدم تحقق اهداف سند شکل نگرفتن ائتلاف درون این سند برای اعتلای تعلیم و تربیت بوده است. ما در این دوره برخلاف گذشته، نقشه راه را در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب کردیم. مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است. ماده واحده نقشه راه هم اخیرا در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب گردید. ماده واحده می گوید سازمان اداری و استخدامی که مطابق قانون دستگاه ارزیاب برای عملکرد کل کشور است، مکلف است طبق آن نقشه، عملکرد دستگاههای کشور را ارزیابی کند. این یک دستمایه فوق العاده پرارزش مدیریتی برای نظام تعلیم تربیت کشور است.
صحرایی با اشاره به اینکه سند تحول ۲۳ هدف کلان، ۱۳۲ راهکار و ۴۵۸ برنامه دارد، به جایگاه مدرسه در سند تحول اشاره نمود و اظهار داشت: آموزش و پرورش به جهت اینکه پیشرفت خویش را درست و بانظم و فرایندی پایه گذاری کند، باید مستند به سند کار انجام دهد. سند هم اگر بخواهد درست اجرا شود، محل اجرای آن نه وزارت آموزش و پرورش بلکه مدرسه است. مدیر مدرسه است که می تواند سند تحول را اجرا نماید نه وزیر آموزش و پرورش، ازاین رو مرکز ثقل و تحول خود سند هم مدرسه است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از مدرسه غفلت کرده ایم و بازگشت به مدرسه، علاج حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور است، اظهار داشت: حالا، هم در نحوه نگارش، هم نحوه گفتمان سازی و هم در تدوین نسخه نهایی مسیر بسیار خوبی با مشورت های طولانی مدت از تمام مدیران در سرتاسر کشور طی شده و در نهایت سندی که امروز در دست ماست، یک میثاق ملی را بعنوان پشتیبان دار است.
صحرایی با تکیه بر اینکه برنامه هر مدرسه متعلق به خود او، زیست بوم، مقتضیات و شرایط اوست، مبتنی بر انتظاراتی که از او وجود دارد و محلی که در آن قرار گرفته است، مبتنی بر خصوصیت های دانش آموزان آن منطقه، اظهار نمود: خوشبختانه در برنامه هفتم پیشرفت کشور یک حکم گنجانده شده است که مدرسه را بعنوان یک سازمان پذیرفته و به او اجازه انعقاد قرارداد داده است تا از وقت اضافه مدرسه و کالبد آن بهره برده و درآمدها را برای خود آن مدرسه هزینه کند.
وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر این که ۱۲۰ هزار مدرسه کشور بزرگترین دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: طبق این حکم، مدیر مدرسه اختیاراتی دارد و می تواند این کار را انجام داده و پیشرفت مدرسه خویش را تضمین کند.
عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه همزمان لایحه تقویت مدرسه را هم تحویل دولت دادیم، اظهار داشت: این لایحه دستور شهیدجمهور بود و با هماهنگی ایشان، این لایحه تحت عنوان لایحه تقویت مدرسه به دولت تقدیم شد.
وزیر آموزش و پرورش با تکیه بر این که هر مدرسه ای یک ایران کوچک است و مدیر مدرسه راهبری ترین مدیر برای ساختن آینده هر کشور است، اضافه کرد: باید این مهم را در عمل تجربه نمود و فقط به حرف نیست. باید به مدرسه اختیار داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی در انتها با اشاره به اینکه گفتمان سازی، زمینه سازی برای موفقیت است، اضافه کرد: هیچ کاری قبل از این که گفتمان شود، موفق نمی گردد. تابستان سال جاری هم فرصت بی نظیری برای تبیین این مساله در سطح مدیران است و باید از آن استفاده نمود.




منبع:

1403/04/04
20:45:33
0.0 / 5
1976
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , اقتصاد , درآمد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری