راهنمای ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

راهنمای ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

برای افرادی که کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده‌اند، ارسال صورت حساب به سامانه مودیان یکی از مراحل ضروری برای کسب‌وکارشان محسوب می‌شود؛ زیرا آن‌ها به‌عنوان یک شخص حقیقی در میان مردم شناخته شده‌اند.


برای افرادی که کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده‌اند، ارسال صورت حساب به سامانه مودیان یکی از مراحل ضروری برای کسب‌وکارشان محسوب می‌شود؛ زیرا آن‌ها به‌عنوان یک شخص حقیقی در میان مردم شناخته شده‌اند. همچنین شرکت‌هایی که به‌عنوان اشخاص حقوقی شهرت دارند، باید صورت حساب خود را به‌صورت الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال کنند. با استفاده از این روش، سازمان امور مالیاتی می‌تواند از درآمد کسب‌وکارهای مختلف مطلع شود و روی آن‌ها نظارت کامل داشته باشد. همچنین براین‌اساس میزان دقیقی از مالیات را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. درصورتی‌که قصد دارید با نحوه ارسال این صورت حساب آشنایی کامل داشته باشید و تمامی اقدامات را بر اساس مراحل دقیق انجام دهید، تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

 انواع روش ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

سامانه مودیان یک نوع نرم‌افزار واسط مالیاتی بین مودیان و سازمان امور مالیاتی است که با استفاده از آن دیگر نیازی به مراجعه حضوری به این سازمان نیست و از طریق سامانه می‌توان تمامی خدمات را پیگیری کرد. خوب است بدانید که کسب‌وکارهایی که صورتحساب خود را با استفاده از نرم‌افزار سامانه مودیان مالیاتی ارسال نکنند، در نهایت مجبور به پرداخت جریمه می‌شوند. همچنین امکان دارد در اثر این اتفاق مجوز آن‌ها هم باطل شود.

 تمامی مودیان قبل از اینکه صورتحساب الکترونیک خود را به سامانه مودیان ارسال کنند، باید با انواع روش ارسال صورت حساب به سامانه مودیان آشنایی داشته باشند. معمولاً ارسال صورت حساب‌ها به این سامانه به ۳ روش مختلف انجام می‌شود که عبارت است از:

ارسال صورت حساب توسط مودی

 در روش اول مودی به سامانه مودیان وارد می‌شود و شخصاً برای ارسال صورت حساب الکترونیک خود به سازمان امور مالیاتی اقدام می‌کند.

روش ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

ارسال صورت حساب توسط شرکت‌های معتمد

 در روش دوم شرکت‌های معتمد صورت حساب الکترونیک را به سازمان امور مالیاتی انجام می‌دهند و این کار از طریق کلید مودی و همچنین کلید شرکت معتمد صورت می‌گیرد.

ارسال صورت حساب توسط سامانه دولتی

 روش سوم که شباهت بسیار زیادی به روش شرکت‌های معتمد دارد، به‌وسیله سامانه‌های دولتی صورت حساب‌ها ارسال می‌شوند و دیگر به نرم‌افزار حسابداری مودیان احتیاجی نیست.

 مراحل ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

 برای اینکه مودیان بتوانند صورت حساب الکترونیک خود را به سامانه مودیان ارسال کنند، باید سه مرحله را به ترتیب پشت سر بگذارند. اما هر سه مرحله از مراحل ارسال صورت حساب به سامانه مودیان، خود دارای مراحل دیگری نیز هستند که باید آن‌ها را به ترتیب طی کنید تا ثبت‌نام شما به‌درستی انجام شود و بتوانید صورت حساب خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنید.

دریافت گواهی امضای دیجیتال

 مرحله اول برای ارسال این صورت حساب، این است که باید گواهی امضای دیجیتال خود را دریافت کنید تا بتوانید سایر مراحل دیگر را به ترتیب پشت سر بگذارید. دریافت گواهی امضای دیجیتالی بر اساس مراحل زیر صورت می‌گیرد:

  • به وب‌سایت مرکز صدور گواهی الکترونیکی عام مراجعه کنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه ثبت‌نام و ثبت درخواست صدور گواهی الکترونیکی را انتخاب کنید. در این مرحله شما به مدارکی مانند کد پستی، شماره‌تلفن، آدرس ایمیل، کارت ملی اسکن شده و سیم کارتی به نام خود نیاز دارید. در ادامه و در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید و به صفحه جدید وارد شوید.
  • در صفحه جدید برای ارسال صورت حساب به سامانه مودیان باید اطلاعات خود را به‌صورت دقیق وارد کرده و بعد از آن روی مرحله بعد کلیک کنید.
  • درصورتی‌که در مرحله قبل شماره همراه خود را وارد کرده باشید، یک رمز یکبار مصرف به شما پیامک می‌شود که باید این رمزها در قسمت مربوطه وارد کنید تا به مرحله بعد وارد شوید.
  • در این صفحه باید مشخصات خود را به طور کامل با زبان انگلیسی وارد کنید و اسکن عکس کارت ملی خود را انجام دهید. همچنین در ادامه این مراحل یک رمز عبور برای خودتان در نظر بگیرید و روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید.
  • بعد از اینکه ثبت‌نام شما تکمیل شد، صفحه جدید برای شما باز می‌شود که نام کاربری شما را نشان می‌دهد. شما باید این نام کاربری را به یاد داشته باشید و آن را یادداشت کنید.
  • بعد از اتمام مراحل ثبت‌نام، در سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی عام باید به صفحه نخست بازگردید و دوباره با نام کاربری و رمز عبور مخصوص خود وارد سامانه شوید. بعد از اینکه به سامانه وارد شدید، می‌توانید برای درخواست گواهی اقدام کنید.

مراحل ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

جای‌گذاری کلید عمومی در کارپوشه

 قبل از جای‌گذاری کلید عمومی، در ابتدا شما باید با کلید Public و Private آشنا شوید. این جفت کلید مجموعه‌ای از کلیدهایی هستند که مانند یک تیم کار می‌کنند. امکان دارد کلید Public برای همه به اشتراک گذاشته شود؛ اما کلید Private در اختیار کسی قرار داده نمی‌شود و خصوصی است. برای جای‌گذاری کلید عمومی در کارپوشه باید مراحلی را به ترتیب و با دقت کامل طی کنید که عبارت است از:

  • وارد سامانه مودیان وارد شوید و کارپوشه خود را باز کنید.
  • از قسمت سمت راست بخش عضویت، شناسه یکتای حافظه مالیاتی را انتخاب کنید و وارد صفحه جدید شوید.
  • صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن باید روی دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی کلیک کنید.
  • در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، باید به یکی از روش‌های موجود صورتحساب را ارسال کنید. ارسال صورتحساب توسط مودی، با کلید مودی و ارسال صورتحساب توسط شرکت معتمد یا سامانه دولتی با کلید مودی صورت می‌گیرد.

تنظیمات سامانه مودیان

 بعد از اینکه شناسه یکتای مالیاتی را دریافت کردید، برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان باید مراحل زیر طی شود:

  • شناسه یکتای مالیاتی خود را در قسمت تنظیمات سامانه مودیان و فیلد شناسه یکتای حافظه مالیاتی قرار دهید.
  • در مرحله بعد باید پرایوت دریافت شده در سامانه مودیان را در قسمت مربوط به کلید خصوصی وارد کنید تا اطلاعات شما تکمیل شود.

 بعد از طی کردن این مراحل شما به‌راحتی می‌توانید برای ارسال صورت حساب به سامانه مودیان اقدام کنید و مشکلی در ارسال صورت حساب‌ها رخ نمی‌دهد. در نتیجه شما به‌تنهایی و بدون اینکه نیازی به مراجعه سازمان امور مالیاتی باشد، می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را از طریق این نرم‌افزار انجام دهید.

 نحوه ارسال صورت حساب به سامانه مودیان

 سخن پایانی

یکی از ضروری‌ترین مراحل در هر کسب‌وکاری، ارسال صورتحساب به سامانه مودیان است. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که صاحب کسب‌وکاری هستند، باید نسبت به انجام این عمل اقدامات لازم را انجام دهند. هنگامی که صورتحساب خود را از طریق سامانه مودیان به طور دقیق و منظم ارسال کنید، مالیات‌ها به طور دقیق پرداخت می‌شود و شامل جریمه هم نخواهید شد. همچنین در اثر این اقدامات شما می‌توانید از تخفیفات مالیاتی، بخشودگی و غیره نیز برخوردار شوید. درصورتی‌که قصد دارید صورت حساب خود را به سامانه مودیان ارسال کنید، باید مراحل آن را به ترتیب پشت سر بگذارید.

1403/03/24
17:17:39
0.0 / 5
227
تگهای خبر: رپورتاژ , خدمات , درآمد , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری