پیاده سازی سیستم احراز هویت یکپارچه در وزارت کار
به گزارش ارتباط با مشتری، رییس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت کار اظهار داشت: از اقدامات مثبتی که در امتداد تسهیل مراجعات مردمی به سامانه های وزارتخانه پیگیری می شود، ایجاد پنجره واحد است.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نجفعلی شهبازی، رییس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متشکل از سه وزارتخانه ادغامی است و بنابراین حوزه مأموریتی آن بسیار گسترده است. ماموریت های متنوع باعث شده است که برای ارائه الکترونیکی این خدمات، سامانه های مختلفی ایجاد گردد، اکنون حدود ۷۰ سامانه تخصصی در این وزارتخانه وجود دارد که ۳۵ سامانه درحال خدمت رسانی به مردم و متقاضیان و باقی جز سامانه های نظارتی و سازمانی محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: در سالیان گذشته سعی شده است که برای فرآیندهای متنوع و متکثر در این وزارتخانه سامانه های یکپارچه و واحد تشکیل گردد که سامانه جامع روابط کار و سامانه جامع تعاون از نمونه های آنست.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های جدی و مهم مرکز فناوری در ضمن دو سال اخیر تلاش و برنامه ریزی برای یکپارچه سازی سامانه های وزارت کار بوده است، اظهار داشت: امسال ۱۳ سامانه تخصصی و خدمات رسان به مردم با سامانه های دیگر ادغام می شوند و حالت یکپارچه به خود می گیرند.
وی افزود: برای تحقق این مهم ۴ سامانه مربوط به تسهیلات اشتغال در سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور، ۶ سامانه موجود در عرصه روابط کار در قالب سامانه جامع روابط کار و ۳ سامانه در عرصه مشوق ها به کارورزان و کارفرمایان نیز تجمیع و یکپارچه خواهند شد.
شهبازی اظهار داشت: از اقدامات مثبتی که در امتداد تسهیل مراجعات مردمی به سامانه های وزارتخانه در حال انجام می باشد، ایجاد پنجره واحد و درگاه یکپارچه احراز هویت است. با وجود اقداماتی که در گذشته انجام شده است اما به علت تعدد درخواست های معاونت های تخصصی این وزارتخانه، شاهد گستردگی سامانه های الکترونیکی بودیم.
وی با تکیه بر این که پنجره واحد احراز هویت یکپارچه وزارتخانه به راه افتاده است و مراحل اتصال تمامی سامانه ها به این پنجره واحد در حال انجام می باشد، اضافه کرد: با نهایی شدن و اجرای این پروژه متقاضیان می توانند به یک پنجره واحد مراجعه کنند و به تمامی خدمات وزارتخانه دسترسی مستقیم داشته باشند و دیگر نیازی نیست از نام کاربری های مختلف در هنگام ورود به سامانه های وزارتخانه استفاده نمایند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کار اظهار داشت: تمام سامانه های وزارتخانه پیش از راه اندازی، تست های مختلف فنی را می گذرانند و پس بروز خطا در آنها به حداقل ممکن می رسد اما اگر خطایی در سامانه ای وجود داشته باشد، پیگیری لازم صورت خواهد گرفت و آن خطا برطرف خواهد شد.
شهبازی تاکید کرد: به علت ماموریت های متنوع محول شده به این وزارتخانه، تعدد فرآیندهای الکترونیکی شده، ناگزیر است اما با اینحال و برای رفاه مراجعین و متقاضیان به سامانه ها، تا حد امکان از خدمات الکترونیکی جهت استعلامات بهره می بریم.
وی اضافه کرد: در بعضی از فرآیندها و کسب وکارهای در رابطه با آنها، به علت ماهیت آن کسب وکار، گرفتن مدارک صورت می گیرد و این امر مرتبط به حوزه IT و این مرکز نمی باشد.
شهبازی اظهار داشت: اکنون ۳۰ سرویس استعلامی در اختیار این مرکز و وزارتخانه قرار داده شده است که بنا بر کسب وکار هر سامانه در اختیار آن قرار داده شده تا از ورود اقلام و اطلاعات غیرضروری پرهیز شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت کار بیان کرد: پس از راه اندازی و تکمیل نهایی پنجره واحد وزارتخانه و اتصال تمامی سامانه های مرتبط، امکان ساختن پروفایل واحد برای کارگران و بیکاران نیز مهیا خواهد شد و این مساله یکی از برنامه های آتی مرکز فناوری اطلاعات است.
وی اظهار داشت: ایجاد یک بانک اطلاعاتی واحد و شناسایی و برنامه ریزی برای بیکاران در قالب پروژه پایگاه داده جامع اشتغال کشور در حال انجام می باشد و معاونت اشتغال و کارآفرینی به عنوان متولی این پایگاه درحال جمع آوری و یکپارچه سازی و ایجاد تحلیل های جامع از وضعیت بیکاران کشور می باشد و مرکز فناوری اطلاعات نیز در عرصه نرم افزاری و سخت افزاری و جمع آوری اطلاعات لازم، تعاملات لازم را با معاونت مربوطه دارد.
منبع: ارتباط با مشتری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب