ایجاد درآمد پایدار برای کشور با بهره برداری از کریدور شمال-جنوب
به گزارش ارتباط با مشتری، معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل کریدورهای شمال- جنوب کشور را مهم ترین اولویت توسعه شبکه حمل و نقل دانست و اظهار داشت: تکمیل کریدور شمال- جنوب علاوه بر توسعه ترانزیت ملی و بین المللی در کشور و استفاده از ظرفیت های سرزمینی، یک منبع درآمد پایدار و مطمئن برای ایران در دنیای امروز بشمار می رود.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، خیراله خادمی بامداد امروز در جلسه هم اندیشی با معاونان، مدیران کل، مجریان و مدیران حوزه های طرح های شرکت در استان ها اظهار نمود: با عنایت به اهمیت بهره مندی از مزایای کریدور شمال- جنوب کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت های سرزمینی، اولویت بندی و پیگیری پروژه ها، تعامل با مسؤلان استانی و مدیریت چالش ها از جانب مدیران در حوزه های شرکت ساخت وتوسعه سفارش می شود.
وی با تکیه بر مهندسی اصولی در حوزه اعتبارات و طرح ها اظهار نمود: هم اکنون ۱۵۲ طرح در قسمت بزرگراهی، ۳۶ طرح در حوزه ریلی و ۲۳ طرح در قسمت آزادراهی در چارچوب ۳۶۳ پروژه در کشور درحال راه اندازی است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن اشاره به ۱۳۷۰ قرارداد اجرایی در شرکت ساخت و توسعه افزود: ارزش این قراردادها ۶۶ هزار میلیارد تومان است که ارزش روز آن ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود و تحقق اهداف کمی مستلزم اولویت بندی و برنامه ریزی اصولی پروژه ها و کوشش برای تأمین اعتبار لازم از منابع مختلف است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همینطور افتتاح ۲۹۳ کیلومتر آزادراه امسال را عملکردی شاخص و یک رکورد اعلام نمود و اضافه کرد: متوسط طول بهره برداری سالانه از آزادراه های کشور ۸۸ کیلومتر است و در صورت افتتاح این میزان آزادراه رشد ۲.۵ برابری در این عرصه به ثبت می رسد.
ایجاد درآمد برای پایدار کشور با بهره برداری از کریدور شمال-جنوب
خادمی تکمیل کریدورهای شمال- جنوب کشور را مهم ترین اولویت توسعه شبکه حمل و نقل دانست و اظهار داشت: تکمیل کریدور شمال- جنوب علاوه بر توسعه ترانزیت ملی و بین المللی در کشور و استفاده از ظرفیت های سرزمینی، یک منبع درآمد پایدار و مطمئن برای ایران در دنیای امروز بشمار می رود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تکیه بر اهمیت ارتقاء کیفی ساخت راه ها تصریح کرد: با در نظر گرفتن هزینه های بالای ساخت پروژه های راهسازی کشور سفارش می شود به منظور افزایش عمر متوسط جاده ها آزمایش گرهای توانمند، ناظران پروژه با تجربه و متخصص و روسای کارگاه های کارآمد برای پروژه ها انتخاب گردد. همینطور برگزاری دوره های آموزشی هم در راس برنامه های حوزه ها قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از مدیران حوزه های طرح های شرکت ساخت در استان ها اظهار داشت: یکی از مهم ترین وظایف مدیران حوزه ها در هر استان تعامل قوی و سازنده با مسؤلان استانی است تا با ارائه مستندات از چرایی اهمیت تکمیل پروژه ها، گزارش میزان پیشرفت طرح ها و ضرورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، اقدامات لازم برای تأمین منابع مالی و تسریع در تکمیل پروژه ها صورت گیرد.
در این نشست شاپور پولادی، معاون توسعه مدیریت و منابع عملکرد شرکت ساخت در حوزه ارزیابی ها، هزینه های دادرسی، پرونده های حقوقی و... را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: همکاری صمیمانه کارشناسان حقوقی در استان ها سبب شده است بیشتر از ۹۰ درصد ارزیابی ها بدون ارجاع به تهران در داخل استان ها پیگیری شود و مدیران حوزه ها در جریان کل فرایند مسیر پرونده های حقوقی قرار دارند و این مورد خیلی از مشکلات را حل کرده و روند اجرای کارها را تسریع بخشیده است.
افتتاح ۴۰۰ کیلومتر آزادراه تا پایان دولت
به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این جلسه محمود ملازینل مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه ها هم سال سال ۱۴۰۲ را سال شکوفایی آزادراه های کشور اعلام نمود و اظهار نمود: امسال با بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر مسیر آزادراهی در پنج استان کشور رکورد سالهای قبل شکسته می شود.
ملازینل افزود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان دولت در سال ۱۴۰۴ بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر به طول شبکه آزادراهی کشور در استانهای مختلف افزوده خواهد شد که قطعا با همکاری حوزه ها راه رسیدن به این برنامه ریزی هموارتر می شود.
عملیات اجرایی ۷۰۰ کیلومتر راه آهن در ۸ استان کشور شروع می شود
همینطور عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور شرکت ساخت ضمن اشاره به افتتاح راه آهن زاهدان- خاش و تکمیل راه آهن بستان آباد- خاوران پارسال اظهار نمود: قابلیت بهره برداری از چهار پروژه ریلی به طول ۴۰۰ کیلومتر امسال وجود دارد که با همکاری حوزه ها این اقدام می تواند نقطه عطفی در تاریخ ساخت راه آهن در کشور به ثبت رسد.
او همینطور از راه اندازی ۷۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در چارچوب ۶۰ قرارداد جدید اطلاع داد و اظهار داشت: این اقدام با عنایت به حجم سنگین کار از مرحله برآورد تا انتخاب مشاوران طی حداکثر چهار ماه، نمونه مثال زدنی در وزارت راه و شهرسازی و سایر وزارت خانه ها است که با همکاری مستمر حوزه ها بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح های ریلی در هفت یا هشت استان کشور خواهیم بود.
همینطور محمدرضا کدخدازاده -معاون ساخت و توسعه بزرگراه ها- از مدیران حوزه ها خواست تا به منظور پیشگیری از تاخیر در عملیات اجرایی پروژه ها، استفاده از سایر روش های تأمین منابع بخصوص از محل های ماده ۵۶، تهاتر نفت، بانکها و... را با جدیت پیگیری کنند و نسبت به ارسال صورت جلسات قطعی پروژه ها سرعت عمل بیشتری را به کار ببندند.
وی مدیران و پرسنل قوی و کارآمد در حوزه ها را مساوی با پیشرفت شاخص عملیات اجرایی پروژه ها اعلام نمود و اظهار داشت: مدیریت چالش های پیش رو در هر استان یکی از رموز موفقیت در برون رفت از مشکلات و افزایش سرعت اجرای طرح ها با رعایت استانداردهای روز دنیا است.
منبع: hcrm.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب