آنچه باید درباره ی غرفه های نمایشگاهی بدانیم

آنچه باید درباره ی غرفه های نمایشگاهی بدانیم

ارتباط با مشتری: داشتن یک ایده طراحی غرفه نمایشگاهی خلاقانه راهی بسیار مهم و اساسی برای رسیدن به موفقیت در نمایشگاه تجاری شما است.


داشتن یک ایده طراحی غرفه نمایشگاهی خلاقانه راهی بسیار مهم و اساسی برای رسیدن به موفقیت در نمایشگاه تجاری شما است. طراحی یک غرفه نمایشگاهی مرتبط، یک برند را از غرفه‌های دیگر در نمایشگاه جدا می‌کند. بخشی مهمی از نحوه انجام این کار، کاملا به شرکت غرفه‌سازی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

عناوین نمایشگاهی که باید برای ثبت نام در آن عجله نمایید.

  1. نمایشگاه ایران سبز
  2. نمایشگاه بورس بانک و بیمه 
  3. نمایشگاه بین المللی مواد شوینده آرایشی، بهداشتی، سلولزی، و ماشین آلات وابسته (ایران بیوتی) 1402 
  4. نمایشگاه پدافند غیر عامل
  5. نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی 

 باید شرکت انتخاب شده توسط شما دارای پیمانکاران مجرب باشد. قطعاً غرفه‌های جذاب و دلنشین، چشمگیر هستند و حس خوبی را به بازدیدکنندگان منتقل می‌کنند. عوامل زیادی در طراحی غرفه نمایشگاهی وجود دارد. لازمه اساسی طراحی نمایشگاه این است که نکات مهم در ساخت یک غرفه نمایشگاهی را با تکنیک‌های هنری ترکیب کنید تا بتوانید بهترین جلوه بصری را در غرفه ایجاد کنید.

 

نکات قابل توجه در طراحی غرفه

قطعاً صاحبان برندهای بزرگ می‌دانند که یک نمایشگاه تجاری خوب را نمی‌توان دست کم گرفت. غرفه چیزی بیش از مکانی برای ایستادن و استقبال مشتریان است. این یک مکان تعاملی برای مشتریان است تا بدانند کسب‌وکار شما چیست. نحوه طراحی غرفه شما نقش بسیار مهمی در موفقیت نمایشگاه دارد.

به دلیل اینکه سلایق افراد با یکدیگر متفاوت است لذا غرفه‌های مختلف برای بازدیدکنندگان گوناگون جذاب خواهد بود. غرفه شما ممکن است بسیار رسمی یا بسیار سرگرم‌کننده و تعاملی باشد. اما فراموش نکنید که باید غرفه‌ای را بسازید که با فضای نمایشگاه مغایرت داشته باشد.

 اما پیش از هر چیزی باید به این فکر کنید که مخاطبان شما چگونه افرادی هستند و انجام چه چیزی آن‌ها را جذب خواهد کرد؟ چه چیزی باعث می‌شود آنها به غرفه شما بیایند و از آن بازدید کنند؟ آن‌ها باید چه چیزهایی را ببینند تا از محصولات و کالاهای غرفه شما خرید کنند؟

داشتن برنامه‌ریزی مناسب

مهم است که غرفه شما دارای با یک برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند ساخته شود تا بتواند بازدیدکنندگان گوناگون را جذب کند. یکی از روش‌های تشویق رهگذران به توقف و بازدید از غرفه شما، ارائه مکان‌هایی برای نشستن و شاید یک قهوه یا نوشیدنی رایگان است. سپس شما بازدیدکنندگان مشتاق خواهید داشت که می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید، و در این فرصت محصولات خود را به آن‌ها معرفی کنید.

گرافیک

یکی از عواملی که در زیبایی غرفه شما نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند، گرافیک است. کیفیت تصاویری که برای غرفه خود استفاده می‌کنید بسیار مهم است. اگر گرافیک استفاده شده کیفیت بالایی نداشته باشد، مخاطبان غرفه شما ترجیح می‌دهند که از دیگر غرفه‌ها بازدید کنند. شرکت غرفه‌سازی کبیرسازان از جمله شرکت‌هایی است که چاپخانه‌های قوی برای چاپ و طراحی تصاویر مربوطه غرفه دارد.

استفاده از متون مرتبط با برند‌تان

می‌توانید برای جذابیت بیشتر غرفه از متون و اشعار جذاب استفاده کنید‌. این متون می‌توانند در قسمت‌های استراتژیک غرفه شما قرار گیرند. استفاده از متون مرتبط با عرصه خود علاوه بر اینکه جذابیت غرفه را بیشتر می‌کند سبب می‌شود که بازدیدکنندگان با برند شما بیشتر آشنا شوند.

موقعیت مکانی

باید غرفه خود را در قسمتی از نمایشگاه بسازید که بیشترین بازدیدکننده از آنجا عبور می‌کنند. در نزدیکی در ورودی نمایشگاه یا مرکز نمایشگاه بهترین اماکن ساخت غرفه هستند. هیچگاه غرفه خود را در قسمت‌های حاشیه نمایشگاه یا اماکن خلوت نسازید زیرا نمی‌توانید برند خود را به خوبی معرفی کنید.

سعی کنید در کنار غرفه برندهای معروف و معتبر فرایند غرفه‌سازی خود را انجام دهید‌. اگرچه آن‌ها در واقع رقیب شما به حساب می‌آیند اما این کار به تنهایی سبب می‌شود که بازدیدکنندگان زیادی از غرفه شما بازدید کنند.

استفاده از نورپرداز

هرگز تنها به نوری که در نمایشگاه به شما ارائه می‌کنند تکیه نکنید. همیشه تنظیمات نورپردازی سفارشی خود را در محل خود داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که می‌توانید فضایی را که می‌خواهید برای بازدیدکنندگان در غرفه نمایشگاه خود ایجاد کنید. اگر از نوپردازهای رنگی در غرفه خود استفاده کنید می‌توانید موضوع برندتان را متمایزتر از غرفه‌های دیگر به مخاطبان خود معرفی کنید.

ساخت مکان‌هایی برای سرگرمی بازدیدکنندگان

برای اینکه بتوانید افراد زیادی را جذب کنید می‌توانید در کنار غرفه خود یک مکان کوچکی را برای سرگرمی بازدیدکنندگان قرار دهید. در این مکان کوچک می‌توانید یک سری از نوشیدنی‌ها مانند قهوه یا چای را در قالب لیوان‌های یکبار مصرف کوچک در اختیار بازدیدکنندگان بگذارید.

همچنین می‌توانید در این مکان‌ها مسابقاتی را برگزار کنید تا بازدیدکنندگان ترغیب شوند که در مسابقات شرکت کنند و در کنار آن نیز از غرفه شما بازدید به عمل آورند. البته این اجرا کردن این ایده برای نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی بسیار خوب است. برای نمایشگاه‌های عمومی یا نمایشگاه‌های کوچک لازم نیست که هزینه زیادی را صرف انجام این ایده بکنید.

چرا غرفه نمایشگاهی اهمیت بالایی دارد؟

غرفه نمایشگاهی باشکوه قطعاً می‌تواند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده و علاقه آن‌ها را برای این که از غرفه شما بازدید کنند، برانگیزد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که در محیط‌های رقابتی مانند نمایشگاه‌ها، نگاه اول مخاطب به هرچیزی انتقادی‌ترین نگاه خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد که غرفه آن‌قدر مهم است که می‌تواند سبب جذب یا دور کردن مخاطبان شود.

 باید غرفه شما آن‌قدر زیبا طراحی شده باشد که در میان آن همه غرفه‌های رنگی مخاطب بازدید از غرفه شما را ترجیح دهد‌‌. برخی تصور می‌کنند اگر یک غرفه پر زرق و برق را تدارک ببینند قطعاً شانس موفقیت آن‌ها بیشتر می‌شود. این تصور کاملا غلط است زیرا غرفه‌های پر زرق و برق برای فضاهای نمایشگاهی مناسب نیستند.

غرفه نمایشگاهی از عوامل بسیاری از جمله چیدمان، نور، رنگ، نمودارها، قفسه‌های نمایشگاهی، تجهیزات نمایشگاهی و... تشکیل شده است. یک طراحی خوب و قابل قبول باید به‌گونه‌ای باشد که تمامی این عوامل را با یک نظم خاص و طبقه بندی مناسب در یک غرفه ترکیب کند.

برای این کار باید از شراکتی که در زمینه غرفه‌سازی دارای تجربه‌های گوناگون هستند مراجعه کنید. شرکت غرفه‌سازی کبیرسازان از جمله شرکت‌هایی است که سبک طراحی بسیار عالی دارد. این شرکت می‌تواند کل عوامل نام‌برده را در یک غرفه نمایشگاهی به صورت یکپارچه به کار ببرد. و با استفاده از دیگر ابزارها و تجهیزاتی که غرفه‌سازی را زیباتر می‌کند می‌تواند نیازهای برند شما را برآورده کند.

 

به چه شرکتی برای غرفه سازی مراجعه کنیم؟

غرفه‌سازی باید طی مراحل و فرایندهای خاصی انجام گیرد. شاید در ظاهر غرفه‌سازی کار چندان دشواری نباشد اما در حقیقت باید به نکات ریز و درشتی برای ساخت آن توجه کرد. همه چیز بستگی به شرکتی دارد که شما انتخاب می‌کنید. امروزه شرکت‌های زیاد و گوناگونی در عرصه ساخت غرفه فعالیت می‌کنند.

 ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که شرکت غرفه‌سازی کبیرسازان را برای غرفه‌سازی خود انتخاب کنید. در رابطه با کارکرد و نحوه غرفه‌سازی این شرکت بازخوردهای بسیار خوبی از طرف شرکت‌کنندگان نمایشگاه‌های مختلف ارائه شده است. پیش از اینکه بخواهید غرفه‌سازی خود را شروع کنید می‌توانید با کارشناسانی که در این شرکت فعالیت می‌کنند مشورت کنید.

این کارشناسان مجرب در رابطه با سبک‌های گوناگون غرفه‌سازی اطلاعات زیادی را در اختیار شما خواهد گذاشت. شما با استفاده از این اطلاعات می‌توانید یک نوع سبک را به انتخاب خود، انتخاب کرده تا غرفه خود را با سبک مورد نظر در نمایشگاه داشته باشید.

سخن پایانی

امروزه افرادی که در نمایشگاه‌ها به صورت شرکت‌کننده شرکت می‌کنند به خوبی دریافته‌اند که غرفه‌های نمایشگاهی آن‌ها سبب جذب مخاطب و مشتری می‌شود. لذا تمامی آن‌ها سعی می‌کنند تا یک شرکت معروف و معتبر را برای انجام این کار انتخاب کنند. از همین جا می‌توان به این نتیجه رسید که رقابت بسیار تنگاتنگ و سنگینی در نمایشگاه ها وجود دارد.

به همین دلیل شما نیز باید با انتخاب یک شرکت غرفه‌سازی خوب کسب‌وکار خود را در این نمایشگاه توسعه دهید. شرکت غرفه‌سازی کبیرسازان با توجه به بودجه شما یک غرفه نمایشگاهی تخصصی را طراحی می‌کند.

 

1401/12/17
14:19:04
0.0 / 5
404
تگهای خبر: رپورتاژ , بانك , بودجه , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری