عضو كارگری شورای عالی كار :

زمان تشكیل جلسه شورایعالی كار اعلام نشده است

زمان تشكیل جلسه شورایعالی كار اعلام نشده است

به گزارش ارتباط با مشتری عضو كارگری شورایعالی كار با اشاره به اینكه هنوز زمان تشكیل شورایعالی كار اعلام نشده است، اظهار داشت: افزایش حق مسكن خوب است اما باید یك نظام پایش برای لازم الاجرا كردن آن در همه بنگاه ها داشته باشیم.



فرامرز توفیقی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد زمان برگزاری جلسه شورایعالی کار، تصریح کرد: تا به این لحظه خبری از جانب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص زمان تشکیل جلسه شورایعالی کار به ما اعلام نشده است.
عضو کارگری شورایعالی کار اضافه کرد: در دعوت نامه ای که ارسال شده بود، مبحث حق مسکن یاد شده قرار گرفته بود اما در جلسه معمولاً آیتم های دیگر هم مطرح می شود. در بخشنامه مزد ۹۹، در دو بند ۸ و ۹ ذکر شد که شورایعالی کار برای تقسیم بندی افزایش آیتم های مزدی و حق مسکن می تواند مجدد تشکیل جلسه دهد که ما این دو مورد را در جلسه پیگیری خواهیم کرد.
سایر مؤلفه های مزدی، در همه بنگاه ها پرداخت نمی شود
وی افزود: افزایش حق مسکن خوب است اما به شرطی که یک سیستم پایش برای لازم الاجرا کردن آن در همه بنگاه ها داشته باشیم. مؤلفه های مزدی در همه بنگاه ها اجرا نمی گردد کما اینکه یک بررسی میدانی انجام دادیم و مشخص شد در بعضی بنگاهها بن خواروبار، بن کارگر و حتی حق اولاد هم پرداخت نمی گردد چه برسد به حق مسکن.
توفیقی خاطرنشان کرد: ازاین رو اعتقاد داریم اگر مقرر است بهبودی در معیشت کارگران ایجاد شود، باید روی پایه مزد اعمال شود که همه جا قابلیت اجرایی دارد. در بنگاه های متوسط گاهی و در بنگاه های کوچک عموماً فقط حداقل مزد برای واریز حقوق مدنظر قرار می گیرد و سایر مؤلفه های مزدی مدنظر قرار نمی گیرند.
عضو کارگری شورایعالی کار اضافه کرد: ازاین رو وقتی مطالبه کارگران، افزایش حداقل دستمزد متناسب با نرخ تورم (طبق ماده ۴۱ قانون کار) است، نمی توان با افزایش حق مسکن، این مطالبه را نادیده گرفت.

1399/03/10
22:38:25
5.0 / 5
2817
تگهای خبر: اجتماعی , تعاون , تعاون، كار و رفاه اجتماعی , تورم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری