جوانان ثروت واقعی كشور هستند نه نفت!

جوانان ثروت واقعی كشور هستند نه نفت!

ارتباط با مشتری: رئیس اتحادیه كارگران قراردادی و پیمانی می گوید اصلی ترین ثروت هر كشوری، نیروهای انسانی آن است و تا زمانی كه نتوانیم نیروهای جوان و نخبه كشور را به كار بگیریم و همچنان به نفت وابسته باشیم، اقتصاد كشور با دلالی، احتكار و تحریم، تهدید خواهد شد.



فتح الله بیات در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: زمانی كه ایران در اوج بود، خیلی از كشورهای همسایه نظیر تركیه از ما عقب تر بودند ولی امروز آنها به كشورهایی توسعه یافته و پیشرفته تبدیل شدند و در حال رقابت با كشورهای اروپایی هستند. تركیه نفت ندارد و وابسته به واردات گاز است اما مسیر رشد و توسعه خودرا به شكلی طی كرده و رفاه را برای مردمش فراهم نموده كه با كوچك ترین تهدید دلار آمریكا، مردمش آیفون ها را می شكنند و برای كمك به دولت، طلایشان را می فروشند.

وی افزود: كشوری كه از ذخایر و منابع و ثروت های خدادادی برخوردار است، چرا تنها به نفت وابستگی دارد؟ صنایع دستی ما جزو بهترین صنایع دنیاست و ظرفیت بوم گردی و گردشگری بالایی داریم اما به سبب نبود مدیریت و عدم پشتیبانی از صادرات غیر نفتی بازارها را از دست می دهیم و تقدیم بیگانگان می نماییم.

كاهش وابستگی به نفت با توسعه كشاورزی و گردشگری

رئیس اتحادیه كارگران قراردادی و پیمانی از دولت خواست تا برنامه ریزی مناسب وابستگی به اقتصاد نفتی را كم كند و به سمت توسعه كشاورزی و گردشگری برود.

بیات اشاره كرد: ایران كشوری چهار فصل است و اقلیم آب و هوایی فوق العاده ای دارد. خیلی از محصولاتی كه حتی در زادگاه خودشان هنوز به ثمر ننشسته اند در ایران به بار می نشیند. وقتی خاك حاصلخیز داریم نباید آنرا بفروشیم. امسال شاهد نزولات آسمانی بودیم و همین مساله می تواند به شرط مدیریت شایسته بخش كشاورزی را كه سال ها با مشكل كم آبی مواجه بود رونق دهد كافی است به نیروهای جوان و نخبه كشور اعتماد نماییم و كار را به آنها واگذار نماییم.

وی اضافه كرد: باید از ایده های متخصصان جوان كشاورزی در شرایط موجود استفاده نمائیم و محصولات كشاورزی را توسعه دهیم و به صادرات روی آوریم ولی پیش از هرگونه صادرات ابتدا باید نیاز داخلی را برطرف نماییم تا اتفاقاتی مثل گران شدن پیاز و برخی صیفی جات را شاهد نباشیم.

این مقام مسئول كارگری با اشاره به پتانسیل های بالای گردشگری در كشور، اظهار داشت: ایران از جاذبه ها و دیدنی های بسیاری برخودرار است ولی متأسفانه آنها را به جهانیان معرفی نكرده ایم. شیراز و اصفهان و شهرهایی هم كه گردشگران چند كشور از آنها استقبال می كنند همه از تبلیغاتی بوده كه در گذشته صورت گرفته است؛ پس ما هنوز از فرصت های موجود استفاده نكرده ایم و از معرفی جاذبه های گردشگری خود به دنیا غفلت كرده ایم. در حالیكه چینی ها مدت هاست كه آغاز نموده اند و ضمن معرفی نقاط گردشگری خود، مدیریت ترانسفر، بلیط و جابجایی گردشگران چینی را هم خود به دست گرفته اند.

سرمایه های انسانی، اصلی ترین ثروت هر كشور

بیات درانتها با اشاره به اینكه ثروت اصلی یك كشور سرمایه های انسانی آن هستند، اظهار داشت: خیلی از كشورهای صنعتی حسرت داشتند نیروی كار جوان را می خورند ولی ما با خیل عظیم نیروهای جوان و متخصص و نخبه نمی توانیم از آنها و ایده هایشان استفاده نمائیم. سازمان ها و دستگاه ها بی تعارف باید نیروهای قدیمی و با تجربه خودرا در جای دیگری به خدمت بگیرند ولی رأس امور را به جوانان و نخبگان بسپارند.

رئیس اتحادیه كارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اینكه اگر روزی نفت ما به صفر برسد و نتوانیم حتی یك قطره بفروشیم با چه روشی باید مملكت را اداره نماییم، اشاره كرد: با این همه ثروت و منابع خدادادی چرا باید نگران فروش نرفتن نفت باشیم و دغدغه خالی شدن بازار از ماكارونی و روغن را داشته باشیم؟ اگر وابستگی به نفت را كاهش دهیم كسی جرأت نمی كند امروز ما را با نفت تهدید كند و دولت در داخل كشور با دلالان و محتكران دست و پنجه نرم كند.

به اعتقاد وی، یكی از طریق های كاهش وابستگی به نفت این است كه علاوه بر توسعه بخش كشاورزی، به سمت اقتصاد دانش بنیان حركت نماییم.

به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از ایسنا، قبل از این وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، نبود فعالیت های دانش بنیان را یكی از علل افزایش قیمت های نامتعارف در جامعه عنوان كرده و گفته بود با گسترش شركت های دانش بنیان می توان از اتكا به نفت و صادرات نفتی رها گردید.





منبع:

1398/02/21
14:28:50
5.0 / 5
4577
تگهای خبر: اجتماعی , اقتصاد , بازار , تعاون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری