تاثیر ایجاد نشاط در مدارس بر رشد ابعاد وجودی دانش آموزان

تاثیر ایجاد نشاط در مدارس بر رشد ابعاد وجودی دانش آموزان

به گزارش ارتباط با مشتری، کارشناس مسائل آموزش وپرورش با اعلان اینکه شادابی و نشاط در مدرسه موجب رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می شود اظهار داشت: چنانچه یک پس از این ابعاد گرفتار لطمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش آموز به توانایی ها و شایستگی های کامل دست نخواهد یافت.


باقر امیری در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه در گذشته مدرسه شاداب و با نشاط برای دانش آموزان یک آرزو بود اظهار داشت: دانش آموز با ورود به مدرسه و یا کلاس درس با نخستین چیزی که روبرو می شد چوب روی میز معلم بود و امکان نداشت روزی از آن چوب ضربه ای به دانش آموزی وارد نشود.
وی با اعلان اینکه همین طور داشتن یک مدیر خوش اخلاق و یا معلم مهربان در گذشته برای دانش آموزان یک رویا بود اضافه کرد: هر روزی که معلم و یا مدیر لبخند می زد تعجب در چهره دانش آموزان وجود داشت که چه اتفاقی افتاده مدیر و یا معلم لبخند می زنند.
این کارشناس آموزش وپرورش با اعلان اینکه در گذشته همه چیز برمبنای امر و نهی بود افزود: بطور خلاصه مدرسه در ذهن دانش آموز مانند یک پادگان بود که هر حرکت بی برنامه ای تاوان زیادی به همراه داشت و همه تنبیه می شدند.
امیری با اعلان اینکه شادابی و نشاط در مدرسه موجب رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می شود اظهار داشت: چنانچه یک پس از این ابعاد گرفتار لطمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش آموز به توانایی ها و شایستگی های کامل دست نخواهد یافت.
وی با اعلان اینکه مدرسه یک موقعیت اجتماعی برای یادگیری و آماده سازی دانش آموزان برای بر عهده گرفتن مسئولیت های اجتماعی است اضافه کرد: در این محیط دانش آموزان خیلی از رفتارهای اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و.... را یاد می گیرند و یکی از این رفتارها شاد بودن است. محیط شاداب، موجب می شود ذهن انسان پویا، زبان گویا و استعداد شکوفا شود.
این کارشناس آموزش وپرورش با اعلان اینکه کار تعلیم و تربیت در یک جمله یعنی «شوق زندگی کردن» افزود: رشد پایدار در گرو شادی پایدار می باشد و این شادی باید در مدارس ایجاد و مدیریت شود. شاد زیستن برای کودک به همان اندازه مهمست که تغدیه خوب، محبت کردن و نگهداری از او اهمیت دارد برای اینکه سلامت روحی، روانی و جسمانی او را تامین می کند.
امیری با اعلان اینکه یکی از ارکان یادگیری دانش آموزان بازی و شادی است عنوان کرد: غم و شادی در زندگی لازم و ملزوم همدیگر هستند و اینها را دانش آموزان در مدرسه یاد می گیرند. معتقدم هر روزی که مدیر حالش خوب و خوش اخلاق باشد مجموعه مدرسه هم حال خوبی دارند برای اینکه مدیر این حس را با رفتار و کردارش به مدرسه تزریق می کند به همین دلیل مجموعه آموزش وپرورش باید تلاش کند شور و نشاط را به مدرسه منتقل کند تا خدای نکرده دانش آموزانی کینه ای، لجوج، عقده ای و بهانه جو را تحویل جامعه ندهیم.
وی عنوان کرد: ضمیر دانش آموز صاف و ساده بوده و به دور از اغراض و اهداف سیاسی است، بیایید در کنار مدرسه برای تربیت و اعتلای رشد دانش آموزان تلاش نماییم نه این که از رفتار دانش آموزان برای امورات دنیوی استفاده نمائیم. مدرسه جای یادگیری و تعلیم و تربیت است و جایی برای رسیدن به اهداف زود گذر دنیوی نیست.
او در آخر اظهار داشت: شور و نشاط حق طبیعی هر انسانی و به ویژه خردسالان است و هیچ کسی نمی تواند آنها را از این نعمت خدادادی محروم کند.



1403/10/13
10:05:34
0.0 / 5
30
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , جامعه , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
لینک دوستان ارتباط با مشتری
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری