رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای:

۱۱ هزار و ۷۰۰ سرفصل آموزشی در ۳ سال اخیر تدوین شد

۱۱ هزار و ۷۰۰ سرفصل آموزشی در ۳ سال اخیر تدوین شد

به گزارش ارتباط با مشتری، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: در دولت سیزدهم در عرصه استانداردسازی، 11 هزار و 700 سرفصل آموزشی در سازمان تدوین و اجرا شد.



به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مهر، مهرداد عظیمی، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امروز در نشست خبری اظهار داشت: هر سازمانی ماموریت های ذاتی دارد که در این جهت استانداردهای آموزش تدوین شد. هم اکنون ۱۱ هزار و ۷۰۰ سرفصل آموزشی تدوین شده که بخش قابل توجهی از آن در چند سال اخیر بوده است.
وی اضافه کرد: در این بخش با بالاتر از ۶ هزار استاندارد آموزشی، حدود ۵۰ درصد تدوین استانداردها در دولت سیزدهم انجام شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به برنامه دوم اشاره نمود و افزود: آموزش مهارت با قرار دادن سرفصل ها در اختیار مربیان مهارت ها آموزش داده شد. در این خصوص بالاتر از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر- دوره شاهد رشد ۳۴ درصدی بودیم.
عظیمی با اعلان اینکه صلاحیت حرفه ای با عملکرد ثبت شده ۴ هزار و ۶۰۰ نفر، رشد ۵۰ درصدی محقق شد، عنوان کرد: موضوع دیگری که در دستور کار این سازمان قرار داشت بحث واحدهای پذیرنده بود که به سبب تعهداتی که برای صنوف ایجاد می کرد چالش هایی وجود داشت. با حل این موانع هم اکنون ۷۷ هزار واحد پذیرنده در محیط کار واقعی در سازمان وجود دارد. در این بخش هم رشد ۹۲ درصدی محقق شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ماموریت های انجام شده در عرصه فنی و حرفه ای به واگذاری امور به مردم پرداخت و اظهار داشت: نخست باید ماموریت ذاتی سازمان ها مشخص و در ادامه باتوجه به تأکیدات حاکمیت به مردم واگذار شود. شکل ایده آل، واگذاری ماموریت ذاتی نهادهای دولتی است.
وی با اشاره به اینکه بالاتر از ۳۶ هزار مجوز برای فعالیت آموزشگاه های آزاد صادر گردیده است، اشاره کرد: این عدد نسبت به زمان مشابه دولت دوازدهم ۱۴۲۲ درصد رشد را نشان میدهد.
وی اظهار داشت: هم اکنون می توان ادعا نمود که سازمان آموزش فنی و حرفه ای ۶۰ درصد از ماموریت ذاتی خودرا که آموزش مهارت است را بوسیله بخش خصوصی و مردم انجام می دهد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به آمار مراکز آموزشی این سازمان اشاره کرد: ۶۵۹ مرکز با بالاتر از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور وجود دارد که بستر مهارت آموزی را در تمام استانها فراهم نموده است.
عظیمی در ادامه سخنان خود به فعالیت مراکز آموزش جوارکارگاهی پرداخت و اظهار داشت: توسعه مراکز آموزش جوارکارگاهی یکی از اتفاقاتی است که در کشورهای پیشرو در عرصه مهارت درحال پیگیری و انجام است و ایران هم امروز ۴ هزار و ۱۶۲ واحد آموزشی با نام مراکز جوارکارگاهی دارد که نسبت به گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است. در نتیجه می توان گفت حدود ۹ هزار مرکز آموزشی دولتی و جوارکارگاهی با بالاتر از ۴۰ هزار مربی در کشور فعالیت دارند تا مهارت آموزی در کشور ترویج شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مکلف شدن نهادها به هزینه کرد اعتباری خود در حوزه مهارت آموزی اظهار داشت: برمبنای مصوبه دولت ۰.۵ در ۱۰۰۰ اعتبارات عمرانی کشور باید صرف آموزش مهارت به کارگران هر استان شود تا این افراد یا در واحدی مشغول کار شوند یا با مهارت آموخته شده کسب درآمد کنند.
عظیمی با اشاره به مراودات جهانی برای توسعه آموزش های مهارتی به دیدار و درخواست ۷ کشور افریقایی برای آموزش نیروهای انسانی خود اشاره نمود و اظهار داشت: این کشورها خواهان آموزش مهارت به کارآموزان باتوجه به تجربه ایران شدند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آخر به تصویب اساسنامه این سازمان به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم اشاره نمود و اظهار داشت: با کوشش های بسیار در نهایت اساسنامه سازمان بعد از ۵ دهه تأخیر تصویب گردید ضمن اینکه موفق شدیم با کوشش های انجام شده مهارت در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.


منبع:

1403/05/20
10:26:01
0.0 / 5
337
تگهای خبر: آموزش , اجتماعی , استاندارد , تعاون
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان ارتباط با مشتری
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری