انتقاد دبیر جامعه حرفه ای هتلداران از بانك ها و تامین اجتماعی

اندازه تركیه و گرجستان نیستیم؟!

اندازه تركیه و گرجستان نیستیم؟!

به گزارش ارتباط با مشتری دبیرجامعه حرفه ای هتلداران ایران با انتقاد از نوع حمایت های دولت برای جبران خسارت گردشگری و هتل ها از ویروس كرونا و قصور بانك ها و سازمان تأمین اجتماعی از اجرای مصوبات ستاد كرونا، اظهار داشت: یعنی ما اندازه تركیه و گرجستان هم نیستیم كه از كارمندان و سرمایه گذاران یك صنعت حمایت كنیم؟!


کامیار اسکندریون در گفتگو با ایسنا درباره برخورد بانک ها به دنبال ابلاغ مصوبه جدید تسهیلات پشتیبانی از گردشگری برای جبران خسارت های ناشی از کرونا، اظهار نمود: شرایط بانک ها در پرداخت تسهیلات حمایتی به قدری دشوار می باشد که بهره بردار برای دریافت وام، رغبت نشان نمی دهد. با عنایت به این که زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا معلوم نیست و نمی دانیم تا چه مدت رکود سفر ادامه خواهد داشت، لزوم داشت دوره طولانی تری برای بازپرداخت تسهیلات درنظر می گرفتند، نه تنها این اتفاق رخ نداده که بانک ها همین مصوبه ای را هم که ابلاغ گردیده است، رعایت نمی کنند. ضمن این که، یک ماه پس از پرداخت وام، اقساط را مطابله می کنند و درصورت تاخیر، جریمه تعیین می کنند.
وی ضمن اشاره به نرخ سود ۱۲ درصدی تسهیلات حمایتی کرونا، اظهار داشت: نرخ این تسهیلات باید تک رقمی می شد، همانند سایر وام های حمایتی همچون صنعت و کشاورزی. برای گردشگری و هتلداری که فعلا امکان ساخت و ساز جدید ندارند و همه تلاش شان در جهت حفظ کسب و کار و سرمایه هایشان است، ۱۲ درصد سود رقم سنگینی است. وقتی کسب و کاری وجود ندارد، طبیعی است کسی به چنین وامی رغبت نشان ندهد.
او سپس از برخورد بانک گردشگری با فعالان و سرمایه گذاران گردشگری انتقاد نمود و اضافه کرد: این بانک فقط اسم گردشگری را یدک می کشد، هر یک از فعالان گردشگری که به این بانک رجوع می کنند، با وجود آن که یکی از وظایفش پشتیبانی از صنعت گردشگری می باشد، نتیجه ای نمی گیرند. بهتر است این بانک نام اش را تغییر دهد و تابلوی گردشگری را پایین بکشد وقتی نمی تواند از صنعت توریسم و سرمایه گذاران آن حمایت کند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از بانک ها مشتریان ویژه ای دارند که خارج از چارچوب بانکی، از آنها حمایت می کنند اما این بانک با وجود وظایف محوله، از هر گونه حمایتی از صنف و صنعت توریسم قصور می کند.
اسکندریون در ادامه درباره اجرای دیگر بندهای مصوبه جبران خسارات کرونا همچون امهال هزینه های انرژی، مالیات و بیمه حق کارفرما، اظهار داشت: متاسفانه هیچ یک از این بندها درست اجرا نمی گردد. بیشترین چالش هم با سازمان تأمین اجتماعی داریم. نه تنها شمار زیادی از کارمندان تعدیل شده هنوز موفق به دریافت بیمه بیکاری نشده اند که سازمان تأمین اجتماعی کماکان طلب بیمه حق کارفرما می کند و درصورت تاخیر، جریمه آنرا هم اضافه می کند. این درحالی است که طبق مصوبه ستاد کرونا تا آخر سال پرداخت حق بیمه کارفرما به تعویق افتاده است.
وی در عین حال اطهار کرد: وقتی هتل ها غیرفعال هستند و درآمد ندارند باید بیمه حق کارفرما را شامل بخشودگی می کردند، نه اینکه به تاخیر بیاندازند. این چه حمایتی است. وقتی مقرر است این پول را بگیرند چه فرقی می کند آخر سال بگیرند یا حالا، هتل ها و گردشگری که کسب و کارشان تعطیل شده است و درآمدی ندارند، معلوم هم نیست تا آخر سال این وضعیت چه تغییری کند.
دبیر جامعه حرفه ای هتلداران ایران اظهار داشت: در تمام کشورها که ادعای گردشگری دارند این حمایت ها انجام شده است. مسؤولان ما که ادعای پذیرش توریست دارند و در کسب آمارهای جهانی هم مدعی هستند، چرا برای پشتیبانی از گردشگری اقدام اساسی و درستی انجام نمی دهند. ترکیه وام های بلندمدت بدون بهره به کسب و کارهای گردشگری داده است و به کارمندان این بخش کمک بلاعوض کرده است، یعنی ما حتی در اندازه ترکیه و یا گرجستان نیستیم!؟ از چین، فرانسه، ژاپن یا کره جنوبی حرف نمی زنم، شکل حمایت ها در کشورهای همردیف و هم جغرافیای خودمان را مثال می زنیم. البته ما از تلاش مجموعه وزارت گردشگری ابراز رضایت می نماییم، حتما در همین حد امکان داشته اند و بقیه اعضای دولت باید بیشتر همراهی کنند.
اسکندریون اظهار نمود: اینکه جسته و گریخته شنیده می شود برخی هتل ها تقاضای تغییر کاربری دارند تهدید و صدمه جدی برای صنعت گردشگری می باشد. ما در شرایط عادی هم زیرساخت برای گردشگری کم داشتیم، همین حداقل را هم از دست دهیم، دیگر نمی توانیم کمر راست نماییم.




منبع:

1399/08/24
14:35:02
5.0 / 5
1558
تگهای خبر: اجتماعی , بانك , تسهیلات , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ارتباط با مشتری
hcrm.ir - تمامی حقوق سایت ارتباط با مشتری متعلق به hcrm است

ارتباط با مشتری

اصول مدیریت و ارتباط با مشتری