پروسه رسیدگی به درخواست های الكترونیكی بیمه بیكاری
ارتباط با مشتری: برمبنای ابلاغیه معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیكاری بدون نیاز به بازگشت حضوری تا اختتام اردیبهشت سال 99 انجام می شود.
به گزارش ارتباط با مشتری به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، حاتم شاكرمی، معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و مصطفی سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی در ابلاغیه ای مشترك با اشاره به اقدامات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای ارائه خدمات بهتر در حوزه پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیكاری بعنوان جامعه هدف تاكید كردند: سامانه الكترونیكی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیكاری بدون نیاز به بازگشت حضوری به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعی و كاریابی های غیر دولتی و همین طور حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیكاری تا اختتام اردیبهشت ماه طراحی شده است.
در ادامه این دستور العمل اداری آمده است كه «بر اساس این دستورالعمل لازم است ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعی استانها بعد از ستاندن درخواست متقاضیان واجد شرایط بیمه بیكاری از سامانه فوق كه حداكثر تا اختتام اردیبهشت ماه در سامانه مربوطه ثبت نام و تقاضا كنند، نسبت به بررسی غیرحضوری كلیه شرایط قانونی لازم، اقدام و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در كمیته های مربوطه، در صورت احراز شرایط قانونی برای دریافت مقرری بیمه بیكاری بابت ماه های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ نسبت به ارسال فهرست مشمولین به شعب تامین اجتماعی مربوطه جهت برقراری مقرری بیمه بیكاری اقدام كنند».
در این ابلاغیه همین طور تاكید گردیده است كه استمرار پرداخت مقرری بیمه بیكاری بعد از اختتام ۳ ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت مستلزم رسیدگی حضوری و طرح پرونده در كمیته های دونفره خواهد بود. همین طور شعب تامین اجتماعی موظفند در قالب قوانین مربوطه و در اسرع وقت نسبت به برقراری بیمه بیكاری برای افراد مشمول برای مدت زمان مقرر در این دستورالعمل اقدام و نتیجه را به ادارات مربوطه و متقاضی اعلام كنند.
منبع: ارتباط با مشتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب